Direktlänk till inlägg 22 februari 2010

Not to be trifled with!

Av Emilie - 22 februari 2010 17:22

Ja, kära kära nån. Jag är helt fast i "Pride and prejudice"-träsket:


Oh, my dearest Mr. Darcy, how are you doing at Netherfield? Will there be a ball soon? My sisters are longing so, and these little mischievous darlings are certainly not to be trifled with!

Well (*in confidence*), what do you have to say about it? Will we be seeing you soon, for an autum ball? Well, I know that winter has almost come and gone by now, but as I see it, Mr. Darcy, you know, the year always seems to be "running" to the darkest part of the autumn so quickly, ahahahaha, oh my, yes!


Oh, dear me, how very vexating it is for us to be covered in snow up to our skirt! I dare say, that if you will NOT fetch me the horse and carriage, I will paint your entire face blue, and tell every general in the -shire that you are coming down with military fever! I swear it, upon the mercy of Lady Catherine de Bourgh, I swear it! I am NOT to be trifled with, and neither is she!


Hur kan man inte älska detta sätt att skriva, författa, leva, vara, bliva, ära?! Jag blir alldeles, alldeles varm inuti, när jag läser om Jane och Mr.Bingley, Elisabeth och Mr.Darcy, and the love, Love LOVE! Det är sååå perfekt, sååå underbart! Jag blir grön av avund, och bara känner hur jag ÖNSKAR att jag hade levt då - på den gamla goda tiden, då nästan ALLT var tabu! Jag hade passat in sååå! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 15 mars 2010 10:30

Dags att söka till högskolan idag då. I can't wait!   Sigge är här, vi ska gå en promenad nu strax. Han är så himla söt när han sover! :)   Haha, status och äg att kunna uttryck som "phyrrus-seger"!   ...

Av Emilie - 10 mars 2010 15:54

Jag är nog en dålig vän. Jag tror det. Eventuellt också en dålig syster. Vad jag däremot inte tror är att det finns någon som kommer att bekräfta eller bestrida vad jag för tillfället tror om mig själv.. Möjligtvis det där sista då kanske. Sorgli...

Av Emilie - 10 mars 2010 12:25

Jag vill klippa mig. Känner mig så himla trist i nuvarande frisyr. Problemet är dock att jag är feg och INTE vågar prova något alldeles för nytt och småtokigt, utan att jag säääkert vet att det blir bra. Snacka om fegis - DET ÄR JU BARA HÅR!   Fo...

Av Emilie - 9 mars 2010 14:56

Jag kan ju säga så här, att jag riskerar att gå upp sagolikt mycket i vikt om jag inte "byter vanor".. Bah, glass, godis, grädde - gott gott gott!   Och så hade jag matteprov idag. HOPPAS det gick bra, jag är nervös-vös-vös! Tyvärr måste man ju v...

Av Emilie - 4 mars 2010 12:08

Det gör fortfarande lite, lite ont. Speciellt när jag ska "tvätta" kring örhängena. Var lite klurigt att sova inatt, men ju längre natten framskred så gick det bättre och bättre. Avskyr dock att göra en s.k. "rivstart" = det slutar göra ont, och då l...

Ovido - Quiz & Flashcards