Alla inlägg under februari 2010

Av Emilie - 25 februari 2010 21:24

Det är hockey på TV. J har fått sin nya telefon. Jag har diskat, lagat panerad torsk med (kokt) mandelpotatis (ej att föredra, men var det enda vi hade hemma) och dillsås. Duktigt.


Nu till min eviga klagan - I'm gettin' really pissed at this shit:

De har skurit upp mattan ute i korridoren nu. Punkt. Det  är nämligen det enda de har gjort. De har skurit upp mattan i korridoren. Och, vad fanns det där? undrar ni. Jo, ytterligare ett lager MATTA! Woho, det verkar som att någon har förvaltat sin arbetsdag och sina göromål på ett ytterst (o)förnuftigt sätt. Seriöst, de sa att de ska göra ett stor, jävla HÖÖL i golvet idag, och så har de nöjt sig med att skära bort knappt en kvadratmeter matta. BRA jobbat! Tre steg fram och åttaochetthalvt steg tillbaka. Kvadruttmetern ej inräknad, och ej heller felstavad...


Om min ironi inte känns tillräckligt tydlig, så kan jag ju passa på att poängtera den nu: IRONI!


Mina ögon kommer nu att rinna ut snart, så jag tar och går och plockar av mig linserna. Sen ska jag försöka övertyga mig själv om att det inte är mig de menar när de säger "Eliasson", på TV:n. Det är rätt så retligt.

Ungefär som jag är, just nu.

Av Emilie - 25 februari 2010 11:51

Hej!

Jag är trött. Har varit uppe sedan typ kvart över fem, och somnade en liten stund på resan upp. Kände mig rätt eländig när tåget stannade, satt väl, med min vanliga tur, preciis under högtalaren också, så jag VAKNADE, kan man säga.

Nåväl, det finns inget som piggar upp som en kopp te innan matten. Utan DEN kan jag lova att jag hade varit död hela lektionen, och därmed förlorat 2h av mitt liv till ingen nytta.


Om jag inte får sova ut imorgon så kommer jag definitivt ta ut både underbyggd ilska och trötthet på någon. Stackars J, han är så snäll som orkar med mig när jag inte orkar med något. Underbara människa <3

 

Det är torsdag, idag. Bokrea och allt. Själv måste man vänta här, slå ihjäl ett par timmar innan man sätter sig på tåget hem. Får slå en lov på stan, innan jag går hem, så känns allt lite mindre meningslöst! :)


Nu ska jag invänta mamma. Vi ska prata strunt, äta "litte gammelt brö' " och dricka te!

Av Emilie - 24 februari 2010 22:03

Det blidde GULD! :)

Hurra hurra hurra! Hurra för Rickardsson, Olsson, Södergren och Hellner!


Och imorgon är det bokrea, hurra hurra hurra!


Och igår fick jag MVG på mitt prov i c-kursen! Det hade jag fanemig ALDRIG trott för två år sedan. Hurra hurra hurra!

Av Emilie - 24 februari 2010 18:16

Hej!

Jag är besviken. Vill börja laga mat - idag blir det fläskkotlett, mandelpotatis och en smarri avocadosallad/röra/goja som jag uppfann nyss :)

Det är dock hopplöst att veta när man ska börja värma på alltsammans (har förstått att kokt mandelpotatis inte är särskilt enkelt att lyckas med, eller om det nu har varit skräckpropaganda), när man inte har en aning om när J kommer hem..

Börjar bli hungrig nu - efter att inte ha gjort NÅGONTING på hela dagen, vilket inte är sant, eftersom att jag gjort saker som JAG tycker är viktiga! Och jag försökte faktiskt räkna, men kan inte utan måste ha hjälp av J. Ond cirkel, med andra ord! Nog med ursäkter nu!

Dessutom, så, ja, J har köpt en ny telefon, och om han nu har hunnit hämta den på ICA/fått dispens att hämta den efter kl.18 så kommer han ju vara helt lost in the world of technology hela kvällen. Hur rättvist det är att jag klandrar honom vet jag inte, eftersom att jag också skulle förälska mig i en iPhone om jag fick en. Men ändåå, buhu!


Jag är hungrig. Behöver uppmärksamhet. Och MYS! Stackars mig. Stuck in nowhere, and there is a possibility there might be poo everywhere, soon, but we don't know when, how or where... Spoooky, I dare say!


Give me some sympathy and recognition. Det ENDA som är positivt idag är att det är Croc.Dundee på tv ikväll. Tyvärr kan jag inte kolla på det efter som att "Vi ska ju kolla på OS".. Seriöst, det börjar bli liiiite mycket nu, till och med för mig. Man har inte tid att varken vara vaken och göra något konstruktivt eller ens sova! Nu räcker det, snart. Kan de inte bara trycka ihop alla de roliga grejorna som är kvar på ett 24h-maraton? I'm all in favour of that - om det nu ens är ett riktigt uttryck..?

Av Emilie - 24 februari 2010 15:13

Inget alls!


Men, jag är med i en bloggtävling, check it out:

http://truelies.bloggplatsen.se/


Dumma! Mina ögonfransar trillar av. I sjok, mina vänner, SJOK!

Av Emilie - 24 februari 2010 13:32

Det mesta suger.. Åtminstone just nu. Jag vill inte vara här om jag inte kan få leva normalt!! Det är hemskt, tvånget att gå som på tå bara för att hela jävla badrummet helt plötsligt kan få krupp och svämma över = bajsvatten ÖVERALLT och ösa fort som bara fan för att det inte ska komma ut i hallen och resten av vårt plejs! Nightmares like this stalk me. För min del så känns det som att en liten tripp hem till föräldrar m.fl i helgen inte skulle vara en så dum idé - jag vill bara komma bort  ifrån det.. Men, tänk om det svämmar över under tiden?! Jaha, nähä, good bye, då måste man sitta helvetes jävla barnvakt för TOALETTEN ändå!


Jag kommer att få magsår. För att förhindra det tror jag dock det är en god idé att plugga lite, så att jag kan känna att jag faktiskt lever, om så endast litegrann - dock genom att må ännu sämre!

Av Emilie - 22 februari 2010 17:22

Ja, kära kära nån. Jag är helt fast i "Pride and prejudice"-träsket:


Oh, my dearest Mr. Darcy, how are you doing at Netherfield? Will there be a ball soon? My sisters are longing so, and these little mischievous darlings are certainly not to be trifled with!

Well (*in confidence*), what do you have to say about it? Will we be seeing you soon, for an autum ball? Well, I know that winter has almost come and gone by now, but as I see it, Mr. Darcy, you know, the year always seems to be "running" to the darkest part of the autumn so quickly, ahahahaha, oh my, yes!


Oh, dear me, how very vexating it is for us to be covered in snow up to our skirt! I dare say, that if you will NOT fetch me the horse and carriage, I will paint your entire face blue, and tell every general in the -shire that you are coming down with military fever! I swear it, upon the mercy of Lady Catherine de Bourgh, I swear it! I am NOT to be trifled with, and neither is she!


Hur kan man inte älska detta sätt att skriva, författa, leva, vara, bliva, ära?! Jag blir alldeles, alldeles varm inuti, när jag läser om Jane och Mr.Bingley, Elisabeth och Mr.Darcy, and the love, Love LOVE! Det är sååå perfekt, sååå underbart! Jag blir grön av avund, och bara känner hur jag ÖNSKAR att jag hade levt då - på den gamla goda tiden, då nästan ALLT var tabu! Jag hade passat in sååå! :)

Av Emilie - 17 februari 2010 13:15

Dåså, det blir en späckad dag imorgon! Herrljunga OCH Borås står på schemat. Vi börjar med ett matteprov i C-kursen kl.10.00 (inför vilket jag är ganska nervööös!), och därefter ska Modern och jag till SÄS. Inte särskilt kul, inte alls faktiskt, men det händer åtminstone NÅGOT.

Måste dra och handla lite mat, ikväll blir det pastasallad :) Först ska jag dock försöka plöja mig igenom en halv inför-provet-diagnos. När den väl är gjord kan vi snacka om hur orolig jag bör vara inför morgondagen - hittills är min oro i princip obefogad. (Dock, det bör egentligen tilläggas att jag är ganska dålig på matte egentligen, så jag har all egentlig anledning att oroa mig. Döm själva, min hjärna har redan gjort det åt mig, egentligen.)


Halvpositivt: väskan is not coming along as I wanted it to. Det blir till att fundera på hur jag ska kombinera de där jästra färgerna. Hur lyckas det ALLTID bli något lands flagga - jag har ingen lust med att visa utlandsnationalism - mitt, för alla folkgrupper, öppna sinne till trots.


Att bo i kartonger är inte något jag uppskattar, speciellt inte under någon längre tid. Fredag i nästa vecka är ett preliminärt slutmål, dock har jag slutat att ta fasta på något som någon säger längre, så mitt svar på frågan om när det är klart och beboeligt igen är  "Jag har inte en jävla aning, kanske aldrig!"

Ovido - Quiz & Flashcards