Alla inlägg under februari 2009

Av Emilie - 23 februari 2009 22:36

Det behövdes inte mer. Inte heller mindre. Jag ger upp och lägger mig i lä ett tag. Jag är sårad, träffad mitt i bröstet med en kulspruta. Jag orkar inte resa mig, kylan har greppat tag i mig och nu är jag fast.


Om en timme ska jag sitta i bilen på väg mot Vårgårda bokhandel. Det är reastart och jag står redan och "flåsar", väntar på att får "kasta mig in". Vad som är så förtrollande med bokrea vet jag inte. Det roar mig, och, man kan minst sagt säga att jag behöver uppmuntran just nu. 


Extremt melodramatisk. Det blir så..

Av Emilie - 14 februari 2009 10:27

Idag kan jag inte säga annat än att jag har det underbart! Jacob är i köket och gör frukost till mig, och jag är strängeligen (konstruktion?) portad därifrån. Så, nu sitter jag här i sängen med hans dator och strökollar lite på VM-kaoset från Val d'Isere, samt surfar lite efter fotoprylar.

 Har det verkligen jättebra! Nu är jag hungrig och nyfiken på vad det kan vara för typ av frukostmat som än så länge tagit 40min att göra i ordning... <3


 Vi har varit uppe sedan halv nio, och det lär nog bli någon eftermiddagslur - föräldrarna här tror nog att himlen ramlat ner, så tidigt uppe vi varit idag :) Mycket trevligt, och nu dessutom ganska hungrigt!! Vädret är det inget fel på idag heller. Det måste bli en promenad sen - då jag kan förgrymma mig ytterligare över att jag inte tagit med mig min kamera..blä. Och  inte kan man surfa efter böcker på bokrean heller.. Inte för att jag på något sätt har lust att främja internethandelns försprångsförsäljning, men det är minsann trevligt att titta lite efter vad som finns. Här ser ni en som i alla fall tänker försöka ta sig till närmaste bokhandel vid midnatt nästa tisdag. Lär bli Vårgårda, det är nära och bra! Hur det går med biologiprovet senare samma dag är en gåta..


 Förresten, är det inte idiotiskt att livsviktiga (typ i alla fall) kommandotangenter som "Home", "Delete" och "End" inte finns på Apples datorer? Jag kan inte göra annat än att störa mig på det...

Av Emilie - 12 februari 2009 14:38

God eftermiddag. Har varit fruktansvärt effektiv idag. Rummet är städat, diverse pappershögar är rensade och kraftigt nedbantade (papperskorgen är där med fylld och kommer bytas inom kort), alla orkidéerna har fått sig en dos vatten och kärlek, kameraminnet är rensat och usb-minnet är fyllt av saker jag ska göra när jag är hos Jacob. Väskan (ev. plural) är snart packad också. Sen måste jag bara duscha innan det är dags att dra. 


Effektivitet :) Funderar dock på vilka läxor jag ska ta med mig. Har så otroligt packat nu framöver, prov och inlämningar. Helt sjukt att man till och med ska behöva jobba ihjäl sig på sportlovet.. 


Vill läsa lite i Änglar och demoner, men har inte riktigt tid med det just nu. Jobba, slita, städa, feja, torka, dammsuga... Och på lördag är det Alla-hjärtans-dag också. 


Av Emilie - 11 februari 2009 14:28

Nu är det dags att ta tag i franskan - på riktigt! Håller på att skriva en filmrecension på Les Choristes, jättetrevlig film. Synd att det ska vara så svårt att skriva något vettigt om den. Jag är ute med mig! 


Det är helt otroligt vad jag ligger efter med mycket just nu. Håller inte någon ordning alls längre. Att krascha med en solid vägg är inte att rekommendera, man tappar kontrollen över allting. Skolan, fritiden (eh?), pojkvännen, katten, städning m.m tar ett antal kliv åt skogen. 

Av Emilie - 10 februari 2009 22:46

Ut med det gamla och in med det nya. Jag är rätt nöjd med de nya färgerna. Eventuella klagomål lämnas i "Kommentarer" här ovan. :)


Det är Sportlov och jag lever livet! Visst är det underbart att kunna sätta sig och bara få vara? Håller på med en smörig hyllning till Catullus och Jacob kollar på Heroes.. Nu ska nog jag dock snart byta "ämne" till något ännu tråkigare..Eller så sätter jag mig och degar en stund, vi får se. Det viktiga är att det faktiskt inte är så viktigt. Ha!


Vilken oerhört tråkig människa jag är!

Av Emilie - 4 februari 2009 22:04

Med raspig hals och lätt huvudvärksliknande tryck för pannan vågar jag påstå att jag är smått förkyld. Dessutom är jag lite trött och längtar efter att snuffsa. Jacob blir hemma en dag till, minst. Stackars honom, min knoshing.


Ska beställa kläder.. 

Borde jobba med franskan.

Borde göra klart CAE.

Borde börja tänka på engelska.

Borde påbörja min text om Catullus.

Borde göra något åt min hals.

Borde övningsköra.

Borde sova...

Borde troligtvis göra ännu mer än det som nu nämnts. Om jag åtminstone hade kommit igenom den här listan (framför allt läxdelen), så skulle jag vara liite lyckligare. Den sunda oron inför morgondagens translation test skulle dock finnas kvar.

Jag känner mig som en groda - de ljud som kommer ur min mun liknar kväkanden, så hes som jag är nu..

Av Emilie - 4 februari 2009 19:01

Jag hatar att behöva förklara mig själv. Ena stunden får man höra att man är en idiot som inte gör något annat än att hållla på och förklara sig, att folk rent av tycker att man är pinsam - jag skojar inte nu, utan det är helt sant.

 Andra stunden har du inte tillstånd till att göra något över huvud taget utan måste förklara varenda stavelse. Alltsammans är fruktansvärt irriterande, jag blir så arg att jag vill hälla ut min kopp med te över hela datorn. 10 000kr, så dyr är min ilska just nu, och vad jag vill bota den med är förtvivlan. Det verkar ju, ehm, friskt?


Folk förstår inte, och det hatar jag dem för. Skärp er för helvete, jag vill få er att försvinna ut i rymden med luftballonger!

Av Emilie - 3 februari 2009 21:29

Idag är det fyra månader till studenten... ... ... ... ...

Jag går under, tiden räcker inte till! Men förjävla underbart ska det bli, det är ett som är säkert! :)


Sen blir det ett år till på Kunskapskällan ;)

Ovido - Quiz & Flashcards