Alla inlägg under maj 2008

Av Emilie - 29 maj 2008 22:28

Imorgon får jag träffa min kak-knosh :) men, måste samtidigt plugga mycke, när nu sista veckan's coming up och jag har massor kvar. Så, särskilt mycket "helg" kanske det inte blir.

Äh, det spelar ingen roll, vi ska vara med varandra och där med bastu!


Jag älskar fredagar, och imorgon får vi dessutom sluta tidigare! Kan det bli bättre? Tänk vad lite som krävs för att göra en så sjukt glad!

Har några saker jag måste förbereda för imorgon. Måste packa, plugga mer kemi och, ja, försöka sluta känna mig stressad - något som lär bli omöjligt.

I vilket fall, imorgon är det bara jag och min mosh - det är något att se fram emot! <3

Av Emilie - 27 maj 2008 23:33

Jag säger som någon av karaktärerna - minns inte vilken - i Disneys Alladin:
Allt är inte alltid som det verkar!


 Nu ser jag faktiskt ett avlägset ljus och börjar tro och hoppas på att jag närmar mig slutet av den milslånga tunnel jag vandrat genom i en halv evighet. Ett tillstånd av helt sjuk, deprimerande hopplöshet har fördunklat mitt sinne i hur många veckor som helst och jag har stått på randen till att faktiskt bara strunta i allt och helt enkelt ge upp. Men jag är för envis, och det är väl någonstans åtminstone liiite bra - även om "envishet" är något jag börjar bli trött på, rejääält trött. Ändå vägrar jag att ge mig, ge oss, så länge jag faktiskt har något att säga till om.

 Om två och en halv vecka sitter jag i solen på en av de underbaraste playorna jag vart på. Det ska bli skönt, tre veckors kurering, rehabilitering, "demilitarisering" ;) osv.

Det betyder samtidigt att jag och min älskling inte ska komma att ses på den längsta tiden sammanlagt, sedan det vi träffades för snart två år sedan. Himmel och helvete på samma gång liksom - det är precis så som man inte vill att ens sommarlov, den tid man ska kunna slappna av ordentligt på, ska börja.

 Det är nu snart tre timmar sedan jag påbörjade detta inlägg - vad man kallar en "mycket lyckad afton". Jag ska stänga av datorn nu och (fortsätta) plugga biolog. Har prov i genetik imorgon. Sen ser det lite lugnt ut ett tag, fram tills på måndag, då jag har kemiprov, tisdag - då vår historieredovisning ska vara inlämnad och klar - och onsdag - då jag är få sitta och göra prov i matte och fysik hela dagen. Jag har mycket kul att se fram emot med andra ord (sa hon och kände inombords en blandning av ironi, depression och lycka).


Jacob är min mosh <3

Av Emilie - 21 maj 2008 23:33

Varför måste jag ha ett helvete?

Det här går inte, jag orkar inte!

:'( Nu är jag ledsen..

Kul

Av Emilie - 13 maj 2008 23:44

Jag loggade in här för nästan en och en halv timme sedan och tänkte skriva något trevligt. Nu blir det inte så, bara för att jag helt enkelt har så jävla mycket att göra. Kul-kul! Jättekul....screw this!


Av Emilie - 11 maj 2008 19:18

Idag är det söndag. Jag har varit ensam i sex timmar nu, knappt yttrat ett enda ord. Jag kanske förlorar talförmågan helt... :) ?

 Nej, men Cookie (<3) åkte strax efter ett, då drog jag minsann igång här hemma. Vattnade massa blommor, har tvättat (och precis kommit på att jag glömt tvätten hängandes i torkrummet nu också), städat och rensat i skafferiet (som är stooort) och läst två kapitel i min engelska-bok, "To kill a mockingbird". Den är skriven på halvknas talspråksslang from/of the nittonhundratals början, vilket gör den lite knasigare och något roligare att läsa. Har kommit fram till att den är mindre dryg än den mig tycktes vara igår (öh?).

 Åh, igååår, :) wiiie, vi packade mat/picknick (bestående av fläskfilé och potatissallad + daim-mjölkchoklad till efterrätt) och drog ut och satte oss på en solig plats i skogen. Det var gööör-gött väder, vi satt och läste och käkade i en tre-fyra timmar. Verkligen lyckat! Asigt gött, även om det blev lite kyligare ganska fort, och vi fick packa oss iväg hemåt. Det var verkligen svårt att komma igång med att läsa, 16sidor=kap.1. tog asigt lång tid att läsa, men det berodde väl mest på värmen och det att man hade solen mitt i ögonen. Jag vände på mig. Folk gick/red förbi och tittade på oss. Det var en underbar dag! More of those, this way if you please! :)

 Mamma och pinken är i husvagnen, har så varit hela helgen = lugnt och skönt, dock aningen ensamt just nu. I miss the sound of "them walking about" in the afternoon/evening. De kommer väl framåt nio någon gång, men då ska jag (tydligen) kolla på Sprängaren... Funderar dock starkt på att bryta mitt "löfte"/göra emot min tillsägelse och kolla på Robin Hood - Prince of thieves istället. Får väl se om jag blir övertalad eller ej.


 Oj, fick sms från Bröd nu :) Hon gratulerade mig på namnsdagen! Det hade jag heeelt glömt bort själv, att det är den elfte idag, haha! Well, that made my day :)

Nu ska jag nog ta och läsa lite mer engelska, ev. strunta i det och kolla på tv istället. Får väl se...

(Btw. Kakan är en knoshing <3)

Av Emilie - 8 maj 2008 21:55

Har inte orkat med att skriva på ett tag nu. Det är så mycket med allt - framför allt skolan. Surprise?!

 Imorgon har jag nationellt prov i matte c, och jag har mod nog att någonstans hoppas på att jag kanske, kanske, kaaaaanske högst händelsevis ska ha lite tur någon jävla gång och få ett bra prov som kan ge mig ett vg. Men något sådant skulle vara på tok för bra för att vara sant, så jag siktar på att klara av det jag klarar av. Bra va?

 Vi fick i alla fall inställd mattelektion på eftermiddagen. Jag menar, palla med att sitta där mellan tre och fyra också, räcker ju liksom med att man har haft prov i fyra timmar. Enligt mig i alla fall. Lärarn tyckte att vi skulle "gå ut i det fina vädret istället" - ett myyycket bra förslag, fler sådana tack! :)

 Jag är helt hyper just nu, eller känns som att jag är "på g" på ett halvknasigt sätt. Det är liksom lite för mycket. Av vad vet jag inte. Det är fantastiskt, typ.

 Nu ska vi bara sikta på att klara av och genomleva morgondagens helvetesvandring - likt Dante - och försöka nå Paradiset. Just att "nå dit" är väl inte så mycket förresten. Frågan är ju liksom om man får komma in eller inte. Det lär jag inte få...

 Ska åter lägga fokus på mina studier nu, imorgon kommer Jacob och vi blir själva heela helgen. Vi ska plugga, ostörda. Grejt! :) (hoppas inte någon får intrycket av att jag är glad över att plugga...det är jag nämligen inte, jag är väl ingen hädare heller?)

Ovido - Quiz & Flashcards