Alla inlägg under december 2007

Av Emilie - 31 december 2007 02:05

Hahahaha, behövde skriva "ruth" för att kunna logga in... Jag känner ingen  named"Ruth", och det är väl inte så himla kul eg. men, jag är lite övertrött och alltså aningen flumm ;P orka!

 Nej, ville eg. bara logga in för att, eh, ja, jag har inget bättre för mig typ så.... sitter på knä på golvet i hallen, min dator har fått damp och vägrar "sträcka sig" för att nå det trådlösa nätverket. Och nu loggas jag snart ut, gonatt! 

Av Emilie - 29 december 2007 22:25

Jag orkar inte ens tänka på ungefär hur jävla död jag är: jag är jätte, jätte, jääättedöd :/ Jävla idiotiska lärare. Vad är det för stajl, läxor på jullovet?

 Hmpf! Buhuu! Grrr!

Av Emilie - 29 december 2007 15:15

Försöker få ett slut på min lathet. Det är typ illa när man inte ens orkar gå in här för att skriva en rad eller två...

 Det har varit mycket i jul, och utöver det hela så har jag dessutom läxor :P jävla skit alltså!  Så, tänkte ta tag i dem idag, annars lär jag råka illa ut :/ inte så kul.

 Jag hoppas på att den där snilleblixten ska komma - efter ett antal timmars funderande så kan det ibland hända att det börja flöda, rinna av pennan (nu skriver ju jag på datorn, och det börjar inte heller "rinna" av pennan bokstavligt talat...figuratively alltså) och man bara skriver och skriver och skriver och har knappt tid att tänka på vad 17 det eg. är man skriver. Hoppas på nåt sånt, skulle behövas. Men, det betyder alltså att det ska till ett antal timmars koncentration...låt oss hoppas att jag lyckas! 

Btw. tror fanemig att jag kommer få utslag eller någon annan form av allergisk reaktion på den där jävla ansiktsmasken - det var en dålig idé, så att säga!

Av Emilie - 22 december 2007 15:23

Eh, ja, idag är det ju då lördag, den stora "lögardagen", vilket betyder att vi alla ska typ tvätta oss som fan eller nåt...jag har faktiskt ingen aning, men det är skoj att hittat på ;P

 Igår var det högtidlig cermoni på universitetet, mysigt, and the auditorium was just b e a-utiful! Nej, men, det var kul, han är (äntligen) färdig, men "titeln" är ändå ovan, trots att man vetat om "det" i en fem år nu... Jaja, mina varmaste kongratulationer sänder jag, eller, det behöver jag inte ens göra, han (med far) kommer hit om typ en halvtimma så.

 Ska till bjertorp idag, käka julbord, jag kommer väl att föräta mig som vanligt och ligga och spy halva natten - hoppas inte, stackars Cookie i så fall! Jag skulle kunna tänka mig att spy lite redan nu, är illamående, this makes me sick, kind of.

 Motsvarar inte "kind of" btw. "typ"? Det tycker jag, blir det lite för många "typ" i en mening kan man väl lika gärna säga/skriva "kind of", kind of eller (eller tvärt om kanske :P). Nog filosoferat för idag, ikväll/inatt ska jag träffa min mosh, and that's all that matters. Jävla julklappar, jag blir tokig!

Av Emilie - 19 december 2007 02:10

Yawn*!!

 Asså, det var något jag skulle "säga", men jag verkar ha glömt bort det... Struntsamma då da! Gonatt, mosh!

Av Emilie - 18 december 2007 18:02

Kaaanske, kaaaaaanske att jag blir klar med kemilabrapporten idag... Att det alltid ska vara så påfrestande, gå åt så mycket blod, svett och tårar för att få det gjort. This sucks!

 Ska spela snart, the Christmas Concert (of the Herrljunga Musikskola, eh, tönterier?)...Har eg. inte tid med nåt sånt nu, känner för att skriva kemi, och skulle jag sluppit gå dit kanske jag skulle blitt klar med kemin vid 11 ikväll nån gång, och därefter kunnat unna mig en mycket välförtjänt stund framför tv:n och en god natts sömn...men, nu kan jag ju glömma det. 

 Men, nu får de fanemig lösa mitt kind-problem - det är jobbigt, rätt illa och jag mår skit! På torsdag sa de, då jävlar! Jag kan inte vänta längre, orka fira jul på akuten :P 

 Syyynd att jag missar julspexet, vadå liksom, ska jag vara där en halvtimma-45min och typ vadå? Enda anledningen till att gå dit är för att pussa på Cookie? Men, Cookie måste ändå hem, och jag har väl att göra jag med. Fredagsagendan är redan spikad, det blir en dag i gbg (kongratulationer!), men, freda har ju, som bekant och liksom alla andra dagar, en kväll. Och sen är det ju lördag, och söndag... Annars, i värsta fall, så får vi väl vänta med att ses... buhu :(

 Nu är det bråttom! 

Av Emilie - 18 december 2007 01:10

Don't you just love it?

 Underbart är det, i vissa avseenden. För min del har jag inte jättemycket emot att sitta uppe så här "hela nätterna" och skriva labrapport, förutom att det är jävligt tråkigt då...men det är också det enda negativa med det här - speciellt trött är jag inte och tanken på min underbara sovmorgon imorgon (som faktiskt är den sista of it's kind, nästa termin blir det andra bullar) får mig att mysa lite extra. Men, snart blir det nog kuddsnuttningstime för min del också...

 Har inte så många sådana här nätter kvar..

eller, så är det just det jag har, sigh-yawn*!

Av Emilie - 17 december 2007 19:15

Hemkommen, en aning "pankare" men ändå lättad och nöjd. Hoppas verkligen att jag har lyckats i år! Det är verkligen svårt som 17 och t.ex Linken är ju svårflörtad. Inte för att det spelar så stor roll, även om man kanske blir liiite besviken. Tvivlar dock på att det här kommer "slå fel", hon blir nog rätt glad..hoppas jag.

 När det gäller andra klappar, så känns det lite "värre", mer osäkert och lite oroligt. Jag menar, definitionen av "julklappar", en kul grej, inte för komplicerad och gärna lite personlig. Ingen vill ju vara otacksam eller få en "oönskad" present, men hur kul är det liksom? Inte särskilt (htf stavas det), vet jag av egen erfarenhet.

 Äsch, struntsamma. Håller på att försöka bränna ut lite grejor, det är segt och cpar...sätter min tillit till nero, nu får det fanemig funka!

 Hoppas min fiskgratäng är klar snart, är hungrig! Och så måste jag göra kemin idag, seeegt!

Ovido - Quiz & Flashcards