Alla inlägg under juli 2008

Av Emilie - 30 juli 2008 22:28

Döm mig inte. Få har en aning om hur jag känner mig just nu.


- Take the line between us
and hold it close to you

I want us to get together
like lovers do

- Let me kiss away your truobles
the cold and lonely nights
Just take this heart I'm giving
and love is on the rise


Like lovers do
Want to hold you through the night
Like lovers do
And when I look into your eyes
Like lovers do
Oh I'm drowning in an ocean of emotion


- It feels just like forever

Since I made love to you
September days of scarlet,
April morning dew

- So take the love between us
And hold it close to you
I want us to get together
like lovers do


Like lovers do
Want to hold you through the night
Like lovers do
And when I look into your eyes
Like lovers do
Oh I'm drowning in an ocean of emotion


Jag druknar ja, men inte i några ögon utan i tårar! Även om hans ögon inte är närvarande drunknar jag i mina uppochned-vända och omkringkastade "känslor" ändå.

Fy bubblan, vad jag längtar...<3 :'(

Av Emilie - 26 juli 2008 23:44

Alexandra: Tack ;) jag ska försöka ta tag i det.


Befinner mig för närvarande i det vackra Zakopane, beläget i södra Polen. Här kommer jag stanna i ytterligare en och en halv vecka. När jag kommer hem åker Jacob och jag till Varberg, något som ska bli underbart! Det har varit så mycket på gång det senaste. Imorgon är det en vecka sedan jag såg honom, knoshingen min. Jag saknar honom. Mycket!

Att prata räcker inte. Jag lär bli världsbäst på långdistansförhållanden..not. Fy bubblan! :(

Det är så klart kul att vara ute och åka, missuppfatta mig inte! Men, att vara ifrån varandra totalt 5½ vecka känns lagom kul. Därför är det viktigt att man har saker att göra. Blir en del sightseeing framöver och sen på lördag nästa vecka är vi tillbaka i Warszawa igen (där vi befann oss de två första dagarna). Och imorgon är det söndag. Eller faktiskt "idag" snart.

Mamma och Linken sover, mörkret ligger över taken.

Endast Tomten är vaken!


Jag kommer snaaart hem igen, älskling!

Av Emilie - 10 juli 2008 14:43

Sarah "Jigsaw" Giercksky:
Tack för uppmuntran! :)

Av Emilie - 10 juli 2008 14:40

14:18-14:40 

Idag åker jag till Cookie :) Saknar att göra det! Familjen, huset, Cookies rum, allt! Jag är på toppenhumör - något jag INTE var på igår.

 I tisdags pallrade vi oss iväg till Alingsås och till sist fick jag köpt en router i alla fall. Kändes jättebra, men vi var hemma sent och jag lät "bygget" vänta till dagen därpå, dvs. "igår onsdag". Vad upptäcker jag inte då? Jo, att det saknas en install-Cd. Kul kul, jag ringde till butiken, satt i telefonkö för jävla länge och höll på att missa 13.08-tåget Var tvungen att ta det, annars skulle jag inte kommit iväg förrän 15.08 Så, jag snabbade mig iväg, överlycklig över att jackan och ett paraply var med för när jag kom fram till Alingsås så stod regnet som spön i backen. En rask promenad till El*iganten, och väl där fick jag veta av två "icke-serviceinriktade personal(er)?" (orkar inte skriva om, "ni" fattar) att det nog inte ska vara med någon Cd. FUCK! Jag sa att jag ringt och kollat deras hemsida, och att det då dessutom stod både utanpå och inuti förpackningen - på manualen som var en förminskning av "orginal-manualen", rena skämtet, en jävla budget-beskrivning, datorutskrift med text som var näst intill osynlig. Gissa om jag var förbannad. Hade lust att kräva pengar för resan - jag åkte ju för fan gratis, men tid är pengar!!

Hemköp låg precis brevid den jävla Idiot-giganten (som jag här efter kommer kalla butikskedjan), så jag gick dit och köpte mig de största  amerikanska muffinsarna jag kunde hitta: 2*160g, den ena med blåbärsfyllning och den andra helt i choklad. Sen gick jag tillbaka till stationen, satte mig i vänthallen och lyssnade på Duffy  och räknade folk. Samtidigt käkade jag upp halva chokladmuffinsen.

När jag kom hem satte jag mig med fanskapet, dvs. routern. Och jag grejade och pysslade en stund och med kisspauser inräknat så var jag näähääästan klar typ kvart i fem. Då började en hel drös med andra problem, men det visade sig att det så klart var jag som klantat mig lite, men vem kan klandra mig som inte hade något att tillgå förutom den där sugiga jävla skämt-manualen. Cookie hjälpte mig, räddaren i nöden som jag verkligen försökte klara mig utan så länge som möjligt. Jag fjantade runt en stund och så, men med hans hjälp (och alltså även 40min i telefonkö med supporten som förmodligen stängt och gått hem om de inte tyckt synd om mig) så var vi klara typ halv nio. Jag pallade inte koncentrera mig, ville spara blåbärsmuffinsen till idag istället- och den smakade vääääldigt gott! :) - så även om jag ätit och så så svävade mina tankar hela tiden iväg till den där jävla muffinsen. De blev mitt fördärv. Ni har rätt, det är JAG som är Kakmonstret, thihit! I vilket fall, så fungerar nätet än så länge :) och det är ju alltid något.

 Nej, nu blev det för mycket fjanterier. Jag orkar inte mer nu, måste hålla koll på mitt öga som utan någon som helst anledning igår kväll bestämde sig för att bli helt rött. Det har lugnat sig något nu, men det ser lite oroväckande ut än. Jag får ta det lugnt helt enkelt - många mycket stora känslor fick utlopp igår, och det kan hända att det bara är en respons på det... Skulle ju också kunna vara min nya kajal, men det betvivlar jag.


 Nu har varenda läsare av den här bloggen helt och hållet förlorat uppfattningen om mig, tror att jag tappat omdömet osv. Förutsatt att ni orkat läsa så här långt förstås.. Inlägget tog 20 minuter att skriva.

 "Killen med koll" är MIN, och jag åker till honom idag.  Ha en fruktansvärt trevlig helg!!  

(Personligt meddelande till Bröd: När ska vi ses? Jag har något till dig!)

Av Emilie - 8 juli 2008 15:45

Typ nu. I typ vitt och röd-lila.

Färgaffären ligger ju för fan en trappa ner, vad väntar jag på?

Allt som tyder på att jag vill göra något över huvud taget borde tolkas som mycket positivt och dessutom uppmuntras. Muntra upp mig!

Av Emilie - 8 juli 2008 15:31

Allt verkar vara såå rätt, men är samtidigt sååå fel :/

Känner mig kluven.


Idag ska vi till Alingsås, hälsa på hos farmor och farfar. Ev. hade jag tänkt skaffa ny router idag, men pga. att det finns förvånadsvärt få elektronikbutiker där så blir det svårt att inhandla det jag vill ha. Får beställa över nätet och kanske "konsultera" med Cookie lite också först. Kan vara en god idé. :)

 Om någon skulle vilja dela med sig av sina erfarenheter om trådlösa routers så skulle jag uppskatta det! Men, beware that jag är sjuuukt trött på märket som "börjar på D och slutar på -link", så försök inte övertyga mig om att det är något jag bör satsa på.. Mina dåliga erfarenheter talar nämligen för sig själva. 
Hoppas jag var tillräckligt tydlig med vilket märke det är jag "inte vill ha "tips" om"...


Vi åker efter fyra och kommer hem sent. Över och ut!

Av Emilie - 8 juli 2008 00:11

Okej, jag börjar bli både jävligt trött och orolig nu. Fuck!

Allt verkade ju "vara rätt" igår ju. Jag förstår ingenting...

Av Emilie - 7 juli 2008 14:46

13:56-14:44

Nåväl, för att beskriva några av de människor jag träffade så kan jag kort berätta om den lilla undersökning jag gjorde sista dagen bland några av dem. Jag ställde frågan: Om du fick välja ett djur, vilket skulle du helst vilja vara och varför? Svaren, som endast i ett fåtal fall speglar hurdana personerna är "relativt tydligt", såg ut på följande sätt:

Emma S: Lejon. De är starka och jagar, och är fina med stor "mussig" man

My: Någon typ av rovfågel, havsörn. De kan flyga vart de vill och "är sällsynta så ingen vill döda mig"...

Patrik: Sköldpadda. "De lever länge, så det är bara att chilla, äta löv och para sig." Kan även tänka sig ekorre, men, jag tror att alla medverkande vet att han egentligen allra helst skulle vilja vara en dragonfly, dvs. en trollslända. Han konstaterade dock att en sådan var raka motsatsen till sköldpaddan och alltså även motsatsen till vad han "ville".

Emma P: Hund, fransk bulldog. För att de är söta och får mycket kärlek :

Lisette: Kungskobra, för att kunna döda andra.

Ludde: Växlade mellan tiger och panda, men bestämde sig till sist för det senare med anledning av att han gillade filmen "Kung Fu Panda".

Ruben (en av sjukgymnasterna): "Örn, för att kunna flyga fritt." Vi konstaterade att både han och My ville vara örnar. Efter ett tag började vi smått diskutera horoskop och då visade det sig att bägge dessutom är fiskar...

Jessica: Panter, för att hon gillar Bagheera i Djungelboken.

Jesper: Isbjörn, för att kunna käka sälar, ta det lugnt och göra vad man vill.

Sandra var något kluven och hade en rad olika val: 1.Daggmask (som första infall), eftersom att de är slemmiga och oskyldiga. 2. Någon typ av kattdjur, för att de är smidiga. 3. Surrikat (som Timon i Lejonkungen), för att de är gulliga.

Jonas (som led av öroninflammation under större delen av resan och råkade smittade flera i vårt lilla "Camp Sweden", asg.): Sengångare, för att de är sega.

Glenn (bror till Lisette): Sköldpadda (blev helt häpen över att han och Patrik helt oberoende av varandra svarat samma sak - de var typ "blodsbröder" under resan). De är långsamma, bara njuter av livet utan stress.

Paulina (kära syster): Katt...

Julia (syster till Jesper): Fluga, för att de kan komma in överallt och flyga.

Sol (uttalas som musikgenren och inte som objektet), en allkonstnär med egen hemsida som mestadels höll i vår träning i "trädgården": Naturligtvis skulle denna människa vara sjukt djup och svara att han, om han verkligen skulle kunna välja, helt och hållet behövde sätta sig in "i hur djuret är och beter sig". Svaret blev till slut dock: Falk, någon typ av kattdjur eller en häst.

Ovido - Quiz & Flashcards