Alla inlägg den 19 maj 2009

Av Emilie - 19 maj 2009 18:12

Fy sjutton. Det är så man mår illa och vill gråta. Jag tycker det är sååå otroligt sjukt. Gång efter gång, varje dag läser man om stackars kvinnor och flickor som utnyttjats, misshandlats och våldtagits (ibland till och med mördats på kuppen) av allt ifrån unga killar till gamla gubbstruttar. Det är ju för fan helt sjukt att det bara får vara så här, att inget händer! Jag blir så jävla förbannad på det, på orättvisan och sveket från samhället - vad annat ska man kalla det? Uppenbarligen har vi för mild bestraffning för brott av den här typen! Det borde inte få vara så här, det borde inte vara så här! Tragiskt nog är det i allra högsta grad "aktuellt"...


 Ska berusning eller något så löjligt som klädsel rättfärdiga en våldtäkt? Och vem bedömer i så fall vad som är "utmanande" - killar kan väl tända på allt från string till cat-suits?

 Ska det vara tillåtet att behandla kvinnor som skit bara för att man "kan"? Det får vara nog nu. Orättvisa är fanemej det värsta jag vet! Dags för självförsvarsutbildning i skolan, dags för att ta tag i det här! Det är så löjligt att jag ska behöva låssasprata med mig själv i mobilen när jag är ute och går, ensam, på kvällen - att jag ens ska behöva vara rädd! Det är löjligt att man ska vara tvungen att ta till ytterligheter som just självförsvar, men så länge den där jävla reptilhjärnan inte utvecklas så finns det ju ingen annan utväg! Kan vi inte bara sätta in ett jävla chip i skallen på dem?

Ovido - Quiz & Flashcards