Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Emilie - 1 maj 2009 16:55

Visst är det korkat vad man är dum ibland? Som igår kväll t.ex

Det hade varit en extremt långlånglång dag och när Jacob och jag till slut kom hem till Herrljunga (jag led av sviterna efter en 35minuter lång depression som uppkommit då vi råkat panga en självmordsbenägen hare utanför Remmenedal - now it only lives in my heart!) så skulle jag börja packa. Klockan var midnatt och två timmare senare skulle vi åka till Ljung för att njuta av en läxig (se tråkig) helg.

 Jag var lite stressad och tror minsann att jag lyfte upp anteckningarna från fysiken som jag skulle behöva för att kunna skriva klart mina labrapporter tre gånger. Det slutade naturligtvis med att jag glömde att jag behövde dem OTROLIGT mycket - helgen är liksom vigd åt att göra klart rapporterna och har så varit i drygt en vecka - och lämnade kvar dem i högen med läxor jag inte orkade ta med mig, på golvet i mitt rum. SMART!

 Så, det var bara att ta tåget hem och hämta dem vid typ halv tre idag. Himla tur att tågen går så ofta även på helgen mellan Herrljunga och Ljung  - creds till Västtrafik för det, ris till samma mottagare: SÄTT IN FLER TÅG PÅ HELGKVÄLLARNA, hur skjutton ska man annars kunna ta sig från denna håla till någon större stad och tillbaka? Svara på det om ni kan, morons!


Dags att återgå till den otroligt deprimerande fysiklabrapporten (och börja nu för guds skull inte tjata på mig att "lab" stavas med två b:n. Jag menar, det är väl en förkortning av laboration och det har ett b. Ska du stava foto med två t:n då också eller?) 

Ovido - Quiz & Flashcards