Alla inlägg den 4 november 2007

Av Emilie - 4 november 2007 21:29

Woho, "Summertime" mm. på mandolin, minsann minsann...asg! Melodin bara dock, hur f*an ska man bära sig åt för att spela ackord på en mandolin? Det är nog helt enkelt så att det inte går. Har knappt försökt mig på, men innan dess läst att det finns speciella tekniker man använder sig av för att spela "mandel" (Om gitarr blir "gura" vad blir då mandolin? Mandel typ eller? Eller kanske "mura", haha, vad kasst: "Tjenare, jag lirar mura..." Vem kommer bli utskrattad här eller?). Jag får ta reda på det helt enkelt. Orka! Det lär jag ju inte göra men, aja.


 Har inte pluggat över huvud taget idag. Jag lär bli halshuggen, med mig själv som bödel. Usch, låter illa, och det är precis vad det är. F*an! 



Av Emilie - 4 november 2007 16:45

Mhmm, men jag har ingen stans att hänga den :P Får hitta på nåt..

Den är fin och det är faktiskt hyfsat lätt att spela på den, lite pillrigt dock. Aja, jag lär mig. 

 Underbara, moshiga helger är det bästa som finns! "Gnissel-gny", jag längtar redan till nästa helg. Resten av den här dagen är bara en enda, lång, tråkig och ångestfylld väntan på något fasansfullt som brukar ske då söndag blir måndag och vi byter vecka. Den här veckan vill jag verkligen INTE gå till skolan. Fast, vi har ledigt på fredag, på torsdag är det "öppet hus" och där med inställda lektioner (as far as I know), och på onsdag ska vi förbereda för torsdagens damp-tillställning. Och, jag vill alltså för allt i världen inte gå till skolan. Vilken jävla ångest! Jag hatar att vara ovetande, typ "karantänsatt" på ett läskigt och myrkrypande sätt...bläääsh!

 Jag säger bara det, fysikuppsats, latinska meningar och en jävla bokrecension för Mr. Andersson (nej, jag menar inte Cookie). Det är tillräckligt "to kill a gal´".

 Näe, några avsnitt av "that 70's show" nu kanske, så blir jag glad igen, sigh.

Ovido - Quiz & Flashcards