Alla inlägg den 3 mars 2009

Av Emilie - 3 mars 2009 18:03

"Se guds lamm, som borttager världens synder. Saliga de som blivit kallade till lammets måltid".


Vi har rensat luften. Nu tror jag att vi samtliga känner oss fria från ilska och agressioner. Jag mår ganska bra faktiskt. Om lilla syster har behov av att få sista ordet så ska jag också ge henne det.


Nu önskar jag bara att några små önskningar uppfylls, samt att jag blir inspirerad att räkna matte och förhoppningsvis ska komma att finna förståelse - eller ännu bättre: jag blir uppfylld av kunskap om derivator och integraler och behöver inte titta i boken en enda gång till innan provet på fredag... Likt apostlarna som under pingsten uppfylldes av den helige ande. De ville inte bli bra på matte direkt, men ändå. Det påminner ändå liiiite om den situationen, don't you think? :)


"Herre, jag är icke värdig att du går in under mitt tak, men säg blott ett ord så blir jag helad."

Av Emilie - 3 mars 2009 16:25

Nu är det nog. Dags att ta tag i mig och sluta upp med ledsamheter. 

 Att vara likgiltig, "kylig", ointresserad och inte bry mig hör inte till mina starkare sidor, och de lär inte bli det heller. Men jag måste banne mig försöka tuffa till mig lite, annars lär det gå illa. 

 Dear god, jag hoppas du läser det här..

Av Emilie - 3 mars 2009 15:46

Jag känner mig orättvist behandlad. Jag lever i en enda stor soppa av "ursäkter", undanflykter. Det är möjligt att min tolkning är en feltolkning, men så anser jag också att om man verkligen kan och faktiskt säger sig "vilja " något samt är tillräckligt intelligent för att inse att "det här håller faktiskt inte" så bör man lägga ner dumheterna och börja vara ärlig.

 Jag är uppriktigt sagt trött på det, för att inte säga att jag inte orkar med det längre. Det är såååå orättvist att man själv måste "rättfärdiga" sitt handlande i alla möjliga situationer, medan andra slipper undan som ingenting. 

 Jag har all rätt att vara ledsen, jag önskar bara att jag inte var det. När man börjar vara på jakt efter hämnd så brukar saker gå snett, och jag kan inte göra så mycket annat än att be till den allsmäktige om att han ger mig styrka att lägga bort hatet och skänka mig lite lugn och ro - och samtidigt vore det minst sagt oerhört skönt om han fick till det med lite rättvisa och "livslust"...

Ovido - Quiz & Flashcards