Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Vive la France?

Av Emilie - 19 april 2009 22:30

Inatt bär det av till Paris. Inför detta är det många mycket blandade känslor (ursäkta om jag misshandlar språket lite). Jag vill åka, och samtidigt inte utsättas för att sakna - den värsta av känslor!

 Varje gång jag tänker på att det faktiskt är sant att jag inom några timmar kommer stå på Kunskapskällans stora parkering och vänta på att åka till Landvetter, så riktigt ilar det i mig och en stor dos adrenalin pumpas ut i kroppen. Jag känner mig stirrig. Det sista packandet är snart färdigt, mitt hår har genomgått en uppfräschning och nu är det snart dags att gå och lägga sig - som om jag kommer kunna somna!!!

 Jacob, älskling, jag kommer sakna dig otroligt mycket. Men det dröjer inte länge förrän jag är tillbaka, och om en vecka vid den här tiden så är jag samma gamla Emilie igen (jag är lite utom mig just nu), som sitter och våndas över att det alldeles för snart är dags för en ny skolvecka. Brr! För att vara ärlig våndas jag redan nu - likt saknad är även denna en inte allt för underbar känsla!

Peas (gröna små) out! Jag ska prata mycket franska, prova snigel och äkta baguette och inte, INTE hoppa ner från Eiffeltornet. ETA at LandvetterAirport is 23.45, friday. 

Bonne nuit et au revoir! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilie - 15 mars 2010 10:30

Dags att söka till högskolan idag då. I can't wait!   Sigge är här, vi ska gå en promenad nu strax. Han är så himla söt när han sover! :)   Haha, status och äg att kunna uttryck som "phyrrus-seger"!   ...

Av Emilie - 10 mars 2010 15:54

Jag är nog en dålig vän. Jag tror det. Eventuellt också en dålig syster. Vad jag däremot inte tror är att det finns någon som kommer att bekräfta eller bestrida vad jag för tillfället tror om mig själv.. Möjligtvis det där sista då kanske. Sorgli...

Av Emilie - 10 mars 2010 12:25

Jag vill klippa mig. Känner mig så himla trist i nuvarande frisyr. Problemet är dock att jag är feg och INTE vågar prova något alldeles för nytt och småtokigt, utan att jag säääkert vet att det blir bra. Snacka om fegis - DET ÄR JU BARA HÅR!   Fo...

Av Emilie - 9 mars 2010 14:56

Jag kan ju säga så här, att jag riskerar att gå upp sagolikt mycket i vikt om jag inte "byter vanor".. Bah, glass, godis, grädde - gott gott gott!   Och så hade jag matteprov idag. HOPPAS det gick bra, jag är nervös-vös-vös! Tyvärr måste man ju v...

Av Emilie - 4 mars 2010 12:08

Det gör fortfarande lite, lite ont. Speciellt när jag ska "tvätta" kring örhängena. Var lite klurigt att sova inatt, men ju längre natten framskred så gick det bättre och bättre. Avskyr dock att göra en s.k. "rivstart" = det slutar göra ont, och då l...

Ovido - Quiz & Flashcards