Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Emilie - 3 mars 2008 18:02

Det är ju faktiskt en himla skillnad. Ibland.

 Folk i allmänhet skriver kanske om sina egna känslor, om saker man är med om, som en "officiell dagbok", kind of. Trots att nätet är "öppnare" än något annat känner man sig ändå ganska osynlig (om man då inte är i blickfånget), saker kan kännas lättare om man delar med sig och bara får "skiten" (som det ofta är) ur sig.

 Nu har jag babblat nog, men funderade bara lite. Kommer under den här veckan skriva en "debattartikel" (som lär vara klar onsdag natt, och deadline är 12.00 på torsdag). Den ska lämnas in till min svenskalärare, handla om något "energi-aktigt", och beroende på hur bra det hela blir, kan jag tänka mig att trycka in den här. Vet ju ännu inte om jag tänker argumentera för eller mot något jag verkligen, verkligen kan stå för - det är inte vad som är idéen, utan snarare att övertyga. Det underlättar ju så klart om jag står för det hela och faktiskt har en åsikt som är i linje med det jag skriver.

 Men, nu kanske vi inte ska gå händelserna i förväg, jag har ju faktiskt inte ens börjat skriva än, och jag vet inte vad jag ska skriva om heller. Får man bara en jävla idé, så är det inte så himla svårt.

Ovido - Quiz & Flashcards